Thursday, May 3, 2012

El Pastis de Kiev de la Yulia

La Yulia és de Kharkiv, però m’ha obsequiat amb un pastis de Kiev. Una barreja de merengue, avellanes i mantega i glacejat de xocolata per a la decoració i àdhuc un lleuger aroma de Cognac, així, amb denominació d’origen.

És un pastís curiós que s’ha convertit amb una mena d’icona nacional d’Ucraïna i que no resulta gens estrany pel meu paladar.

És un producte de pastisseria industrial, tot i que suposo que també se’n deuen de fer artesanalment, aquest està elaborat per una de les companyies del grup Roshen, propietat del magnat Petro Poroshenko.

També m’ha portat formatge, vodka picant, ous de no se quins peixos i la seva energia desbordant. Jo només he pogut oferir-li la meva hospitalitat i fer-li tastar, per primera vegada a la seva vida, les carxofes. Qui ho diria que a Ucraïna no tenen carxofes.

No comments: