Saturday, March 17, 2012

Pollastre amb escamarlans per a l'Astrid


Avui només vull deixar constància d’una recepta amb la que podeu quedar molt bé, i no és gens difícil de fer, el pollastre amb escamarlans. Jo el vaig fer per l’Astrid, que essent una gran cuinera és difícil de sorprendre, però crec que ho vaig aconseguir.
Necessitem mig pollastre de pagès, sense escatimar el preu, quatre escamarlans de bona mida, una llagosta, no cal que sigui del mediterrani, un parell de cebes de figueres, quatre tomàquets madurs, tres quarts de litre d’un brou clar de peix i una copa de Cognac, a més, per la picada, un grapat d’ametlles, unes poques avellanes, xocolata negre, unes galetes i uns alls escalivats.

Salem el pollastre tallat cada quart en tres trossos i l’enrossim en una cassola amb una bona quantitat d’oli, fetge inclòs, retirem el pollastre i fregim la llagosta tallada en tres trossos més el cap, i els escamarlans i ho retirem, sofregim en el mateix oli la ceba i el tomàquet i quant estigui fet afegim el pollastre, els escamarlans i el cos de la llagosta, ho flamegem i ho deixem reposar un parell d’hores.

Afegim el brou, jo vaig fe servir un tetrabric de dos Euros, fins i tot podeu utilitzar aigua o un brou de pollastre o de verdures, ho deixeu coure uns quaranta minuts.

Deu minuts abans de que estigui fet afegim la picada, amb els fruits secs, els alls, les galetes, el fetge del pollastre, la xocolata. Triturem el cap de la llagosta i ho incorporem colat a la cassola, jo també ho vaig fer amb les pinces dels escamarlans. I ja està.

El podeu acompanyar amb una mica d’arròs blanc

Si la matèria prima és bona, especialment el pollastre i els escamarlans, el resultat és excel•lent.

Ara ho podreu comparar amb la recepta de Cadaqués.


No comments: