Thursday, August 5, 2010

Croquetes 1


Un d'aquests dies en que ja es respiren les vacances vaig poder tastar les famoses croquetes de la botiga de menjars preparats d'Hostafrancs, al carrer Consell de Cent 17 (tel. 93.422.38.17), http://www.platscuinatshostafrancs.com.

La germana de la Pili ens va oferir una selecció: carn d'olla, pollastre, roquefort, gambes i rap.

Jo només vaig haver de parar la taula, fregir-les i improvisar uns postres pel David i l'Andreu, que m'acompanyaven .

Totes estaven exquisides, però especialment les de carn d'olla i les de roquefort. Lamentablement em vaig quedar amb les ganes de provar les de xocolata, una de les darreres novetats.

No trobo al Coromines l'etimologia de la paraula, ni al català ni a l'espanyol, tampoc trobo la paraula al Labernia, més modern si que apareix en el Pal·las, que diu: “Del francés croquette. Fregit de carn picada i arrebossada”. No se si l'origen de la paraula és francès, però una breu ullada a l'antic Larousse, em dona una versió que no sembla la nostre croqueta tradicional, tot i que si deixa constància del lligam amb farina i mantega.

Estic massa liat per seguir la recerca, així que ho deixo per un altre dia.

No comments: