Thursday, November 20, 2008

Tunísia

Cuscús
Avui dinant m'han parlat del darrer programa de Karakia, menjar tunisià. L'inconvenient de no tenir tele és que et pots perdre, de tant en tant, coses interessants.

Em confesso un absolut ignorant d'aquesta cuina mediterrània, i no en tinc gaire cosa a la biblioteca. De fet només he trobat unes receptes de Rafik Tlatli, el cuiner del restaurant Slovenia a Nabeul: Ojja de Nabeul amb gambes, M'Chaluat o un senzilla amanida Mechuia, amanida cuita, pebrot verd i tomàquet escalivats passats pel morter amb una mica d'all i comí i servit amb olives verdes i negres i tonyina. També he trobat un llobarro amb olives i llimona confitada de Chedly Azzaz, cuiner de la selecció nacional, que promet molt.

Per cert, només he vist un programa d'aquesta sèrie, Karakia, el programa parlava de la cuina colombiana i l'amfitriona era la Flor, si el trobeu, jo soc el de la camisa verda.

2 comments:

Anonymous said...

PATATES AL CALIU
Aquest darrer cap de sertmana vaig tenir una grata sorpressa quan vaig assistir a una barbacoa.
Escar jo m´imaginava la clàsica barcacoa, però es tractava d’ un barcaboca especial, segons em van dir era d’orìgen mexicà, i que ens va fer unes parates al caliu molt bones, us adjunto una foto per a que us feu una idea,
La decoració exterior d’ barbacoa mexicana era diferent de la de la foto i en opinió meva (opinió molt poc vàlida en temes artistics i decoratius) en desacord amb l’ arquitectura de la casa, tot i que confio que amb el temps donada la bona flaira que es despren quan s´hi cuina acavaran s´acavaran per avenir-se avenint i més donat que aquesta xemeneia mexicana de permetre disfrutar de llarges i dolces estones a mirant per la finestreta com es mou el foc que hi conté.
http://www.artesaniasmexicanas.com.mx/chimenea.htm
CHIMENEA CACTUS, del cataleg
Bon Cap de Setmana.

Sentsovi said...

Estimada Txell, encara no he vist la famosa barbacoa, però ja m'havien parlat: s'ha convertit en un objecte molt famós. No obstant, el que jo volia saber és de les teves aventures romanes... aventures culinàries es clar-