Tuesday, September 2, 2008

Jelen Pivo

Jelen PivoEn Raül m'ha portat aquesta cervesa Sèrbia, Jelen Pivo.

Habitualment acostuma a portar-me la cervesa que ell mateix elabora, un producte extraordinari que segons el temps i l'humor d'en Raül i dels amics que la confeccionen, seguint les directrius i els ingredients d'una empresa que en això s'hi dedica, és més fosca, o més forta, o més amargant o més dolça, però sempre deliciosa.

Aquesta Jalen és interessant, clara, fluixa de grau pel meu gust, tot i que ofereix cinc graus, amb una amargor pronunciada però agradable.

Jo l'ha he pres ben freda, tot i que en Raül em diu que a Sèrbia la serveixen calenta, però jo crec que és més un problema d'economia.

He cercat més informació del producte a la xarxa i m'he trobat amb un equip de futbol que patrocinen i una advertència a la Vikipèdia de que a la informació que ofereixen se li veu el llautò.

Per cert, pivo vol dir cervesa en serbocroat, tot i que ara, a Sèrbia, l'anomenen d'altra forma i també en Txec pivo es cervesa. Jelen vol dir, com no podia ser menys amb aquesta etiqueta, cérvol.

No comments: